مهمترین عوامل موفقیت سناریو تیزر تبلیغاتی

فهرست مطلب (کلیک کنید )

یکی از موثرترین راه‌های تبلیغات برای یک کسب و کار یا محصول و بهتر دیده شدن آن، ساخت تیزر تبلیغاتی است. اما یک تیزر تبلیغاتی صرفا نشان دادن یک سری تصاویر و استفاده از موسیقی و افکت های گوناگون نیست بلکه باید تیزر شما دارای یک سناریو حرفه ای باشد دقیقا مثل یک فیلم سینمایی که زمان زیادی برای نوشتن سناریو آن صرف می‌شود. تفاوتی هم ندارد که ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین مد نظر ما باشد یا یک تیزر تبلیغاتی عادی. با این اوصاف، نوشتن یک سناریو تیزر تبلیغاتی جذاب، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. تا انتهای این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا با ما همراه باشید تا نکات اساسی در این زمینه را مرور کنیم.

سناریو تیزر تبلیغاتی

سناریو چیست؟

سناریو به متنی گفته می‌شود که قابلیت تصویری شدن دارد و در آن نکاتی رعایت شده که اجرا کننده آن یعنی کارگردان، متن نوشته شده را به عنوان نقشه راه استفاده می‌کند. در اصل سناریو به یک داستان می‌گویند که به صورت فیلمنامه نوشته شده و آن را در اختیار اعضای تیم تولید فیلم یا تیزر تبلیغاتی می‌گذارند. سناریو تیزر تبلیغاتی شامل زمان، مکان و موقعیت جغرافیایی تمام صحنه ها می‌باشد تا همه چیز با دقت و نظم کافی پیش برود.

قواعد سناریو تیزر تبلیغاتی استاندارد

زمانی که یک سناریو تیزر تبلیغاتی می‌نویسید باید توجه داشته باشید که تمام استانداردهای زیر رعایت شود وگرنه سناریو شما یک سناریو آماتور و غیرحرفه ای خواهد بود:

  • اول از همه عنوان تیزر تبلیغاتی را باید در بالای برگه مورد نظر نوشت.
  • باید داستان شما به سکانس های مختلف تقسیم شود یعنی از حالت داستان متنی خارج و قابلیت تصویری پیدا کند.
  • در ابتدای هر سکانس باید مکان،زمان و موقعیت دقیق سکانس را بنویسید (داخلی یا خارجی/ روز یا شب/ خیابان یا..)
  • یادتان باشد برای نوشتن سناریو باید از یک طرف برگه‌ها استفاده شود نه اینکه پشت و روی آن بنویسید.
  • باید قسمتی از سناریو را به انتقال پیامی تاثیر گذار اخصاص بدهید.
  • یک اتفاق ویژه و قابل توجه را برای آخر سناریوتان طراحی کنید.
  • در آخر سناریو تیزر تبلیغاتی، باید برند یا محصول مورد نظر به وضوح معرفی شود.

مراحل نوشتن یک سناریو تاثیرگذار

برای نوشتن یک سناریو تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار که قرار است به یک تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار تبدیل شود باید اقداماتی را با دقت انجام دهید که در ادامه این بخش به ترتیب شرح خواهیم داد :

تحقیق درباره مشتریان محصول

پیش از آغاز نگارش سناریو، حتما راجب مخاطبان محصول یا خدمات مورد نظر تحقیق کنید، نیازشان را بررسی و پیشنهاداتی را برای رفع نیازهایشان بیابید. همه این موارد در موفق‌تر شدن فرایند ساخت ویدیو تبلیغاتی، موثر خواهد بود. در تمامی دوره های آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، روی مرحله تحقیقات درباره بازار هدف هر کسب و کار بسیار تاکید می‌شود.

این مطلب پیشنهاد می شود :  هسته حیاتی گوگل یا Core Web Vitals چیست؟

شناسایی رقبای هر کسب و کار

رقیب های برند مورد نظر و حتی رقیبان خودتان را که در این حوزه فعالیت داشته اند را شناسایی کرده و کارهای آن‌ها را تحلیل کنید، ایده بگیرید و کاری با کیفیت تر و تاثیرگذارتر را ارائه دهید.

استفاده از مشاوره ویدیو تبلیغاتی

اگر برای دفعات ابتدایی است که تصمیم به نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی گرفته‌اید، توصیه ما به شما این است که حتما به مشاورهای باتجربه در این زمینه رجوع کرده و از تجربیات‌شان به بهترین شکل استفاده کنید.

نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی

انواع تیز تبلیغاتی از لحاظ محتوا

با توجه به سلیقه‌های گوناگون افراد و بازار هدف ما، هر یک از انواع تیزهای تبلیغاتی را می‌توان برای ساختن و محقق کردن اهداف‌مان، انتخاب کنیم. توجه به این نکته بسیار حیاتی است که انتخاب از بین انواع تیز تبلیغاتی، علاوه بر پرسونای مخاطب، به شخصیت و جایگاه برند هم بستگی داشته و باید در این زمینه با دقت و حوصله فراوان کار کرد.

تیزر موزیکال

در این نوع تیزرها، محتوای ساخته شده بر پایه موسیقی و شعر استوار خواهد بود. این نوع تیزرها به دلیل استفاده از موسقی و اشعار در ذهن ماندگار می‌شود. در این نوع تیزرها باید در نظر داشته باشید از اشعار و قافیه‌های جذاب استفاده کنید که علاوه بر انتقال بهتر پیام به مخاطب، در ذهنش مدام آن را مرور و زمزمه کنند.

تیزر کمدی

در این نوع تیزرها از طنز و کمدی باید استفاده کرد، هدف از ساخت این است که به دلیل وجود طنز در تیزر تبلیغاتی، مخاطب با آن ارتباط بهتری گرفته و ممکن است موضوع را برای دیگران نیز بیان کند و همین امر باعث می‌شود که تیزر شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

تیزر احساسی

یک سناریو احساسی برای تیزر تبلیغاتی می‌تواند یک گزینه بسیار عالی و تاثیرگذار باشد؛ زیرا در این نوع تیزرها احساسات مخاطب را درگیر کرده و او را با خود همراه می‌کند. با این ترفند نگاه مخاطب نسبت به برند و محصول مورد نظر یک نگاه مثبت خواهد بود و آن را در اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

این مطلب پیشنهاد می شود :  سئو منفی چیست و چه تاثیر در رتبه سایت دارد؟

تیزر اجتماعی

قرار نیست که تمام تیزرها برای معرفی یک محصول طراحی شوند؛ گاهی یک تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای می‌تواند دید یک جامعه هدف را نسبت به موضوعات مختلف باز یا کاملا عوض کند و کاملا تاثیرگذار باشد.

انواع سناریو تیزر تبلیغاتی

در قسمت قبل این مقاله به انواع تیز تبلیغاتی از نظر محتوا اشاره کردیم؛ چراکه معتقدیم برای نوشتن یک سناریو تیزر تبلیغاتی خوب، اول از همه باید راجب این که چه نوع تیزری را باید برای برند مورد نظر طراحی کرد که بیشترین تاثیر را داشته باشد، تصمیم گرفت. همانطور که اشاره شد، این تصمیم به عواملی چون فضای پخش تیزر، نوع محصول، مخاطبان و سبک انتخابی بستگی دارد و همه این موارد تاثیرگذار خواهند بود. تیزرهای تبلیغاتی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آنها تاثیرات متفاوتی بر مخاطب خواهد داشت:

  1. در نوع اول شما باید سناریو تیزر تبلیغاتی را به گونه ای بنویسید که تقریبا تا هشتاد درصد طول زمان تیزر، مخاطب متوجه محصول و تبلیغاتی بودن تیزر شما نشود و در نهایت بیست درصد پایانی زمان تیزر با بوجود آوردن نقطه عطفی در سناریو که نام حرفه ای آن کیک‌شات Kick Shot است، برند مورد نظر را به مخاطب معرفی کنید.
  2. نوع دوم تیزر تبلیغاتی به این صورت است که در همان اول ویدیو برند را معرفی کرده و در ادامه داستان را مرتبط با برند پیش می‌بریم اما داستان باید جذابیت زیادی را برای مخاطب ایجاد کند تا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد. در این نوع تیزر هم در زمان های پایانی ویدیو یک پیام ارائه دهید و با یک اتفاق ویژه یا همان کیک‌شات تیزر را به پایان برسانید.
  3. در نوع سوم که اکثر با آن آشنا هستیم و نمونه های زیادی از آن را در رسانه های مختلف می‌بینیم تیزرهایی است که از همان ابتدا محصول را به مخاطب معرفی می‌کنند و نکات مثبت محصول را بیان کرده و به توضیح و تعریف آن می پردازند و در این بین کسانی را به عنوان مصرف کننده کالا معرفی می‌کنند و آن‌ها نیز نظرات خود را ارائه می‌دهند. در این نوع تیزرهای تبلیغاتی حتما باید راه‌های ارتباطی مانند شماره تماس، شماره پیامک و... را به مخاطب ارائه دهید.

مهمترین نکات نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شما در نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی، باید یک سری نکات را رعایت کنید تا تیزر شما بتواند هدف برند مورد نظر را محقق کند. باید دغدغه مخاطبتان را در نظر گرفته و متناسب با آن سناریو را طراحی کنید تا مخاطب آن را دنبال کرده و به آن توجه ویژه ای داشته باشد. سعی کنید بدون اینکه برای مخاطب آزار دهنده شود چندین بار نام برند را در سناریو تیزر تبلیغاتی خود بیاورید که او با نام برند مورد نظرتان آشنا شود. یک تیزر تبلیغاتی خوب باید بتواند چندین بار نام محصول را به مخاطب یادآوری کند بدون اینکه تیزر را مصنوعی جلوه داده یا باعث آزار مخاطب گردد. هر چه سرگرم کننده تر باشد بیشتر مخاطب را به خود جلب می‌کند و او حتی حاضر است چندین بار تیزر را ببیند که خود این یک امتیاز بزرگ است.

این مطلب پیشنهاد می شود :  اینفلوئنسر مارکتینگ و ویژگی های یک کمپین خوب

چگونه زمان تیزر تبلیغاتی را محاسبه کنیم؟

زمانی که برای نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی، میخواهیم مدت زمان تیز را محاسبه کنیم، باید در نظر داشته باشیم که یک تیزر تبلیغاتی باید در کوتاه ترین زمان ممکن پیام خود را انتقال داده و تاثیر خود را بگذارد. یادتان باشد که نباید زمان تیزر تبلیغاتی زیاد شود وگرنه شاید اصلا مورد توجه قرار نگیرد مگر اینکه سناریو شما بسیار جذاب و قابل توجه باشد که با این حالم هم، ریسک کار افزایش خواهد داشت و بهتر است به این سمت نرویم.

سناریو تیزر تبلیغاتی جذاب، یک گام بلند برای موفقیت کسب و کارها

سناریو تیزر تبلیغاتی جذاب، یک گام بلند برای موفقیت کسب و کارها

در این مقاله تلاش کردیم تا برای شما به درستی مشخص گردد که یک سناریو تیزر تبلیغاتی باید شامل نکات روانشانسی، جامعه شناسی و زیبایی شناسی بوده و کاملا نسبت به برند و مخاطبان خود، از آگاهی قابل قبولی برخوردار باشد؛ تا بتواند دغدغه ها را درک کرده تا صاحبان کسب و کار را بیش از پیش به اهداف نزدیک نماید. اشاره کردیم که مطابق با اهداف و برنامه‌ریزی ها باید سناریو را طراحی نماییم. حتی اگر شما به بهترین نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی هم مجهز باشید، بدون ایده تیزر تبلیغاتی جذاب و سناریو قوی، راه به جایی نخواهید برد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آگاه‌تر شدن مخاطبان، نظر آن‌ها به سختی جلب می‌شود و کسی در این زمینه می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد که علاوه بر دانش کافی در این زمینه، خلاقیت و استراتژی‌های درستی داشته باشد. از جمله استراتژی دیجیتال مارکتینگ و استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی و .... گروه دیجیتال مارکتینگ منتا می‌تواند در این زمینه کنار شما بوده و افتخار همراهی شما را داشته باشد.

اشتراک گذاری :

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • I am currently writing a paper and a bug appeared in the paper. I found what I wanted from your article. Thank you very much. Your article gave me a lot of inspiration. But hope you can explain your point in more detail because I have some questions, thank you. 20bet

    • با سلام… برای سفارش ایده و سناریو تیزر تبلیغاتی، با همکاران ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.