چگونه هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را بهینه کنیم؟

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی

فهرست مطلب (کلیک کنید )

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی به چه مواردی بستگی دارد ؟ آیا با توجه به اینکه ساخت تیزر و کلیپ تبلیغاتی ممکن است روی مخارج ما تاثیر بگذارد، باید قید آن را بزنیم و دیگر به سراغش نرویم؟ تمام کارشناسان حوزه تبلیغات، اذعان دارند که ساخت تیزر تبلیغاتی هزینه‌هایی دارد اما راهش این نیست که از این پتانسیل بالا غفلت کنیم و یکی از تاثیرگذارترین مسیرهای تبلیغاتی را مسدود نماییم. در این مقاله به مواردی که روی هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیر دارند اشاره خواهیم کرد و در مهم‌ترین بخش، راه‌های بهینه کردن این هزینه ها را بررسی می‌کنیم. تا انتهای این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا با ما همراه باشید.

تیزر تبلیغاتی چیست و برای چه هدفی ساخته می‌شود؟

تیزر تبلیغاتی چیست و برای چه هدفی ساخته می‌شود؟

تیزر تبلیغاتی، نوعی از محتوای ویدیویی محسوب می‌شود که باید توسط تیم‌های تولید محتوای با تجربه و با دانش برای کسب‌وکارها ساخته شود. تیزرهای تبلیغاتی به معرفی کالاها و خدمات شرکت سفارش دهنده تیزر پرداخته و با شیوه‌های خلاقانه باعث می‌شوند که نظر مخاطبان هدف به سمت آنها جلب شود. تجربه نشان می‌دهد که اگر هر کسب و کاری، اهمیت ساخت کلیپ تبلیغاتی خلاقانه را به درستی درک کرده باشد، هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، از اهمیت بالایی برخوردار نبوده و اهدافی که از ساخت تیزر تبلیغاتی دارند، برای آنها بیشتر اهمیت خواهد داشت.

اهداف گوناگونی را برای ساخت تیزر تبلیغاتی می‌توان تصور کرد که هر کدام از این اهداف، نوع خاصی ار تیزر تبلیغاتی را لازم دارند. بطور حتم، ساخت تیزر تبلیغاتی باید علاقه مخاطب را برانگیزد و از طریق جذب مشتری هدف، افزایش فروش را به همراه داشته باشد. کسب‌وکارها برای تولید این قبیل تیزرها، به سراغ تیم‌های ساخت تیزر یا آژانس دیجیتال مارکتینگ خواهند رفت که رزومه قوی‌تری نسبت به سایرین داشته باشند. داشتن تجربه و شناخت مناسب از نیاز مخاطب، سبب می‌شود تا تیزر تبلیغاتی که ساخته می‌شود متناسب با حال و هوای واقعی شرکت باشد و بتواند مشتریان را به استفاده کردن از خدمات و کالاهای شرکت ترغیب نماید.

تیزر تبلیغاتی خلاقانه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر قرار باشد تیزر تبلیغاتی خلاقانه تولید کرده و از مزایای آن بهره‌مند شویم، باید بدانیم که چنین کلیپ‌های تبلیغاتی چه ویژگی‌هایی دارند. در این بخش به برخی از این شاخصه‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ایده تیزر تبلیغاتی باید جذاب، کامل و در عین حال بسیار نوآورانه باشد. در واقع ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، بدون ایده جذاب، عملا غیر غیر ممکن خواهد بود. البته به این نکته هم باید توجه داشت که ایده‌ها در عین خلاقانه بودن باید بتوانند از فیلتر ذهنی مشتری عبور کرده و پیام تبلیغ را منتقل کنند.
  • به وجود آوردن زیبایی‌های بصری که برای مخاطبان از جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد، باید بشدت مورد توجه سازندگان تیزر قرار گیرد.
  • سناریو تیزر تبلیغاتی بر اساس نیاز مشتری و با اطلاع کامل نوشته شود. ضمن اینکه با روش‌های خلاقانه، سازندگان باید اهداف خود را در دل کار بگنجانند و مشتری را به سمتی سوق دهند که انتظارش را دارند.
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساخت کلیپ تبلیغاتی موفق، استفاده از افراد کاربلد و متخصص است. همکاری با نیروهای مجرب، قطعا روی هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی اثر مستقیم خواهد داشت اما کار بسیار معقولی خواهد بود که تا جای ممکن از افراد توانمند و با رزومه موفق بهره ببریم. این موضوع آنقدر کیفیت کار را بالا خواهد برد که موضوع هزینه، کاملا حل خواهد شد.
  • این امکان وجود داشته باشد که از تیزر تبلیغاتی تولید شده، بعنوان کاتالوگ الکترونیکی هم استفاده کنیم. این ویژگی بسیار مهم خواهد بود و برای پیشبرد اهداف ما در آینده، حتما به کار خواهد آمد.
  • بهینه استفاده کردن از زمان هم بسیار نکته مهمی است و می‌تواند یکی از ویژگی‌های متمایز تیم‌های سازنده تیزر تبلیغاتی باشد. سرعت عمل بالا در برخی از تیم‌ها، به صورت چشم‌گیری از قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی، می‌کاهد.
  • گویندگی تیزر تبلیغاتی هم می‌تواند تفاوت شگرفی نسبت به سایرین ایجاد کند. گوینده تیزر تبلیغاتی خلاق، برگ برنده شما خواهد بود. در این قسمت، انتخاب هوشمندانه و به جا، بیش از آنچیزی که بتوانید تصور کنید، حائز اهمیت است. تجربه ما نشان می‌دهد که اگر در این مرحله درست انتخاب نکنیم، عملا بخش مهمی از کار، ناقص خواهد ماند.
این مطلب پیشنهاد می شود :  آهنگ تیزر تبلیغاتی را از کجا دانلود کنیم؟

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای این که هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی تعیین گردد باید عواملی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی قیمت تیزر تبلیغاتی تاثیر می‌گذارند را مورد بررسی و پژوهش قرار دهیم. در واقع همین عوامل هستند که مشخص می‌کنند ساخت تیزر تبلیغاتی ارزان ممکن است یا خیر. در ادامه به این عوامل خواهیم پرداخت:

مدت زمان تیزر تبلیغاتی

یکی از عوامل موثر در تعیین هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی، مدت زمان آن است. معمولا هر چه تیزر تبلیغاتی، طولانی‌تر باشد، منطقی به نظر می‌رسد که هزینه بیشتری را برای شرکتی که سفارش تیزر تبلیغاتی را ثبت کرده است، در پی داشته باشد؛ اما این نکته را باید اشاره کنیم که همیشه این عامل نمی تواند تعیین کننده قیمت بالاتر برای یک کلیپ تبلیغاتی باشد.

بعنوان مثال این امکان وجود دارد که یک تیزر تبلیغاتی طولانی نباشد اما میزان جزئیاتی که مورد توجه قرار خواهد گرفت، آنقدر زیاد باشد که حتی از یک تیزر تبلیغاتی طولانی هم بیشتر زمان لازم داشته باشد؛ بنابراین طبیعی است که هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی با جزئیات زیاد، هرچند که کوتاه هم باشد، کم نخواهد بود. با توجه به این توضیحات، نمی‌توان تنها مدت زمان زیاد یک کلیپ تبلیغاتی را عاملی برای گران‌تر بودن آن در نظر گرفت، بلکه باید به جزئیات و کارهایی که بر روی آن صورت می‌گیرد هم توجه داشت.

تعداد افراد دخیل در ساخت تیزر تبلیغاتی

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مسائلی که قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی را مشخص خواهد کرد، تعداد افرادی است که قرار است در آن پروژه همکاری کنند. هر چه تعداد افراد بیشتر باشد بر میزان هزینه ها افزوده می شود. معمولا تعداد افراد را در یک پروژه، تهیه کننده مشخص می کند. در یک پروژه زنده عواملی مثل کارگردان، بازیگر، نورپرداز، صدابردار و تدوینگر دخیل خواهند بود و همین موضوع، خود بر میزان هزینه‌ها خواهد افزود.

بعنوان مثال در ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن، تعداد عواملی که دخیل هستند، می‌تواند کنترل شده‌تر بوده و هزینه‌ها را پایین آورد. البته در نظر داشته باشید که در چنین پروژه‌ای هم اگر جزئیات فراوان مد نظر سفارش دهندگان قرار داشته باشد، باز هم قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن، بالا خواهد رفت.

لوکیشن تیزر تبلیغاتی

یکی دیگر از عواملی که روی هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی، تاثیر می‌گذارد، لوکیشنی(مکانی) است که برای فیلم برداری تیزر تبلیغاتی اجاره یا رهن می‌شود.  اگر تولید یک کلیپ تبلیغاتی شامل سکانس‌های مختلفی بوده و لازم باشد که در لوکیشن‌های گوناگونی فیلم‌برداری شود، میزان هزینه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. البته همه چیز بستگی به سناریو تیزر تبلیغاتی دارد که مدیر محتوا از قبل تهیه کرده و عوامل باید به آن پایبند باشند تا یک اثر با کیفیت تولید گردد.

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

چگونه می‌توانیم قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی را بهینه کنیم؟

مسلما به هیچ عنوان دور از ذهن نیست که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، شرکت‌های زیادی به فکر این باشند که به هر طریقی شده، قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی را بهینه کنند؛ چه بهتر که این موضوع با رعایت استانداردها انجام گیرد، یعنی از کیفیت تیزر تبلیغاتی کاسته نشود و تنها هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی کاهش پیدا کند. اگر برای این موضوع به سراغ تیم‌های باتجربه  بروید، مسلما نتیجه بهتری در انتظار شما خواهد بود. تیم‌هایی که دست به ساخت ویدیوی تبلیغاتی می‌زنند برای این که قیمت تولید را کاهش دهند، نکاتی را در نظر می‌گیرند تا رضایت مشتریان خود را هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه نهایی، تامین کنند. در ادامه به برخی نکات اشاره خواهیم کرد که بر اساس تجربه ما، به کارگیری آنها به هیچ عنوان باعث افت کیفیت تیزر تبلیغاتی نشده  و در عین حال تاثیر زیادی روی بهینه‌تر شدن قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی خواهد داشت:

این مطلب پیشنهاد می شود :  ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین و تکنیک های جذاب کردن آن

کاهش پرسنل و عوامل تولید تیزر تبلیغاتی

یکی از شیوه‌هایی که در کاهش قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی می‌تواند بسیار موثر باشد، کم کردن تعداد افراد و پرسنل تولید تیزر تبلیغاتی است. مسلما هر چه تعداد افراد بیشتر باشد میزان هزینه افزایش پیدا کرده و تیزر گران‌تر به دست مشتری سفارش دهنده خواهد رسید. برخی از تیم‌های تولید تیزر، بر اساس تجربه کمی که دارند، تعداد افراد زیادی را دور هم جمع می‌کنند؛ علتی هم که برای این کار دارند این است که با متخصصین پرتعداد، کیفیت تیزر تبلیغاتی تولید شده، تضمینی خواهد بود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر کار به دست افراد باتجربه سپرده شود، مسلما تعداد پرسنل بهینه خواهد بود و از حضور افرادی که کار مفیدی انجام نمی‌دهند، ممانعت صورت می‌گیرد. البته موضوعی که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است: اگر بی‌جهت تعداد افراد را کم کنید ممکن است زمان اتمام و تحویل پروژه بسیار طولانی شود که این موضوع هم اصلا مطلوب نیست؛ بنابراین اصل مطلبی که در این بخش مد نظر ما بود این است: تعداد افراد حاضر در پروژه بر اساس نیاز در نظر گرفته شود، نه بیشتر از حد نیاز و نه کمتر از میزان لازم!

انتخاب بهینه جلوه‌های ویژه

یکی از مواردی که بصورت مستقیم روی کاهش یا افزایش قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی موثر خواهد بود، میزان استفاده از جلوه‌های ویژه است. معمولا سازندگان تیزر تبلیغاتی قصد دارند با استفاده از جلوه‌های ویژه تاثیر بیشتر روی مخاطبان داشته باشند، چراکه اگر مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد،  تیزر را تا انتها دنبال خواهد کرد و احتمال اینکه آن را برای سایرین هم ارسال کند افزایش پیدا می‌کند. چنین دست آوردی بسیار مهم است و شرکت سفارش دهنده را به اهداف تعیین شده نزدیک خواهد کرد.

شکی وجود ندارد که اگر از جلوه‌های ویژه در تیزر استفاده نکنیم، نتیجه کار بسیار ساده‌تر خواهد بود؛ یعنی اگرچه هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند اما خروجی کار، چندان باشکوه و تاثیرگذار نیست. استفاده نکردن از جلوه ویژه هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی مانند این است که میوه بسیار خوشمزه‌ای را بعد از پوست کندن بدون نمک بخوریم. خوشمزگی میوه سر جایش است اما از لذت میخوه خوردنمان کاسته خواهد شد. این درست است که بهره بردن از جلوه‌های ویژه هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را کاهش خواهد داد اما میزان جذابیت تیزر تبلیغاتی هم کم می‌کند. اشاره کردیم که جذابیت تیزر تبلیغاتی است که مخاطب را تا انتها وادار می‌کند تیزر ساخته شده را ببیند و پیام به او منتقل شود.

کوتاه کردن مدت تیزر تبلیغاتی

یکی دیگر از مواردی که در قیمت تمام شده تیزر تبلیغاتی بسیار موثر است، مدت زمان تیزر است. به طور طبیعی، هر چه مدت زمان تیزر تبلیغاتی طولانی‌تر باشد، هزینه ساخت آن هم بالاتر خواهد رفت. معمولا آژانس‌های تبلیغاتی برای این که هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را بهینه کنند به سمت ساخت تیزرهایهای کوتاه‌تر می‌روند. تجربه و توانمندی تیم سازنده از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه وقتی مدت زمان کوتاه‌تر باشد، کار انتقال پیام تیزر هم با چالش بیشتری همراه خواهد شد.

این مطلب پیشنهاد می شود :  10 ترفند ساخت تیزر تبلیغاتی مخاطب پسند

در یک تیزر تبلیغاتی کوتاه، فرصت بسیار کم است و سازنده باید نکات کلیدی را به خوبی مد نظر قرار بدهد تا بتواند از ابتدا مخاطب را جذب کرده و او را ترغیب کند که از کالاها و خدمات فلان شرکت استفاده کند. در یک کار کوتاه سازنده باید مستقیم به سراغ اصل مطلب برود و اصلا فرصت آن را ندارد تا به حواشی بپردازد. برای همین نکات است که ساختن یک کار کوتاه بسیار سخت تر از یک کار بلند است و تجذبه، نقش بسیار حیاتی‌تری ایفا خواهد کرد.

عدم استفاده از تجهیزات گران قیمت

ما در مقاله‌ای کامل و جامع به تجهیزات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی پرداخته‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. برای ساخت هر تیزر تبلیغاتی، تجهیزاتی  مثل دوربین، میکروفون، پروژکتور و ... لازم است. این لوازم از کیفیت پایین تا بالا در بازار موجود هستند. تیم‌های تولید تیزر تبلیغاتی برای این که قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی را کاهش دهند می‌توانند از تجهیزات ارزان تر استفاده کنند؛ البته به این نکته هم توجه داشته باشید که منظور از لوازم ارزان‌تر، به هیچ عنوان تجهیزات غیر استاندارد نیست. بلکه منظور این است: شما می‌توانید در عین حال که از لوازم استاندارد استفاده می‌کنید با انتخاب گزینه‌های ارزان تر، هزینه تولید تیزر را بهینه نمایید؛ در این صورت قطعا خروجی کار مطلوب و قابل دفاع بوده و سفارش دهنده تیزر تبلیغاتی هم رضایت خواهد داشت.

این روزها که مدیریت کردن هزینه‌ها بسیار جدی شده است، موضوع ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی هم بسیار رونق پیدا کرده و افراد زیادی را می‌بینیم که اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی با موبایل می‌کنند. به هیچ عنوان قصد تخریب این موضوع را نداریم اما کمی ساده انگارانه است که باور کنیم کیفیتی که با تجهیزات حرفه‌ای قابل دستیابی است، با گوش موبایل هم می‌توانیم به همان سطح از کیفیت برسیم. پیشنهاد ما این است که واقع بینانه به قضیه نگاه کنید. ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، به اندازه خودش کار می‌کند و در سطح مشخصی، پاسخگوی نیاز ما خواهد بود نه بیشتر !

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

حالا دیگر می‌دانید چگونه هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را کم کنید!

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا تلاش کردیم روش‌هایی را که می‌توانند هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را کم کرده اما به کیفیت آن لطمه وارد نکنند، با شما در میان بگذاریم. ما در تیم خود، کارایی این روش ها را بارها امتحان کردیم و از همه نظر پاسخ مناسبی گرفته‌ایم. از نظر ما، این هنر یک تیم ساخت ویدیوی است که با مدیریت صحیح هزینه‌ها، همه چیز را در حد قابل قبولی ارائه کند. اینکه کارفرمایان به دنبال  ساخت تیزر تبلیغاتی با قیمت پایین باشند، کاملا طبیعی است،  تفاوت آنجایی به وجود می‌آید که تیم تولید تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای و خلاق، بهترین استفاده از منابع موجود را داشته باشد.

در پایان، آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا، آمادگی خود را برای ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه و ارزان اعلام می‌کند. به توانایی‌های خودمان باور داریم و مطمئن هستیم که رضایت خاطر شما را فراهم خواهیم ساخت. منتظر تماس‌های شما هستیم. بهترین ها را برای شما آرزومندیم.

منبع: Promo    
اشتراک گذاری :

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.