کلمات تاثیرگذار در فروش + مثال‌های واقعی!

کلمات تاثیرگذار در فروش + مثال‌های واقعی!

فهرست مطلب (کلیک کنید )

طبیعتا اگر بخواهید یک مشتری سخت‌گیر را متقاعد کرده تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کند، نمی‌توانید به زور شمشیر یا سلاح متوسل شوید؛ ما سلاح بهتری به شما معرفی می‌کنیم: کلماتی که برای افزایش فروش معجزه خواهند کرد! در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا، بر اساس تجربه خودمان و مقالات معتبری که مطالعه کردیم، تعدادی از کلمات تاثیرگذار در فروش را به شما معرفی خواهیم کرد که در اکثر کسب‌وکارها جواب داده و میزان فروش را به طرز چشم‌گیری بالا برده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حتما تا پایان با ما همراه باشید.

کلمات تاثیرگذار در فروش

کلمات تاثیرگذار در فروش یعنی چه ؟ واقعا باعث افزایش فروش می‌شوند؟

قبل از شروع ماجرای هیجان‌انگیز کلمات تاثیرگذار در فروش بهتر است منظور خودمان را بیان کنیم که اصلا این کلمات چه هستند؟ کلمات تاثیرگذار در فروش در واقع لغاتی هستند که تا حدود بسیار زیادی مخاطب را برای خرید تشویق کرده و در واقع برای او تصمیم ساز هستند. این کلمات مشتریان را چنان تحریک می‌کنند که آنها بصورت ناخودآگاه مقاومت خود را از دست داده و دربرابر میل به خرید کردن، عملا تسلیم می‌شوند.

کلمات تاثیرگذار در فروش، واقعا باعث افزایش فروش خواهند شد؟

اصول روانشناسی که پشت انتخاب این کلمات نهفته هستند بخش زیادی از ماجرا را پیش خواهند برد؛ تجربه به دفعات اثبات کرده است که استفاده از کلمات تاثیرگذار در فروش، بلافاصله توجه شنونده یا خواننده را جلب کرده و با تحریک عاطفه و احساسات، حس اعتماد را ( در ارتباط با مشتری برای فروش حرف اول را می‌زند) در او بیدار خواهد کرد. طبق آماری که بزرگان عرصه بازاریابی و فروش اعلام کرده‌اند در بیش از 95 درصد اوقات، مشتریان با احساسات خود برای خرید و استفاده از یک محصول تصمیم گرفته و عملا منطق و استدلال را کنار می‌گذارند؛ پس دیگر تردیدی وجود ندارد که استفاده از کلماتی که احساسات و عواطف را درگیر می‌کند، جایگاه بسیار مهمی دارد.

تجربه ای که بارها برای خود ما کارگشا بوده‌است ثابت می‌کند که انتخاب کلمات همواره اهمیت دارد؛ مثلا برخی کلمات سبب می‌شوند ترس مشتری از ضررکردن بریزد یا برخی کلمات در نقش محرک عواطف ظاهر شده و به خوبی حس فوریت ایجاد می‌کنند و مشتری هدف دائم به این فکر خواهد کرد نباید این فرصت استثنایی را از دست بدهد. در ادامه این مقاله به تمام این موارد خواهیم پرداخت اما لازم به تذکر است که هنگام استفاده از آن‌ها، همواره به سه نکتهٔ مهم دقت کنید:

  1. کلمات تاثیرگذار در فروش را به زور در جملات خود جای نداده و اجازه دهید همه چیز روال عادی خود را طی کند.
  2. به هیچ عنوان به سراغ اغراق بیش از اندازه نروید و اگر صفت‌های عالی مانند: بهترین، برترین، اولین و ... را به کار می‌برید، اطلاعاتی ارائه کنید که این ادعا را برای مشتری اثبات کند.
  3. استفاده بیش از اندازه از کلمات تاثیرگذار در فروش، از قدرت آنها می‌کاهد و سبب خواهد شد که تاثیرگذاری‌شان کم شود و حس شک و تردید زیادی در مشتری به وجود خواهد آمد.

معرفی بهترین و پربازده ترین کلمات تاثیرگذار در فروش

معرفی بهترین و پربازده ترین کلمات تاثیرگذار در فروش

برای کسب موفقیت هر چه بیشتر لازم است فروشندگان، به خوبی از دنیای روانشناسی فروش با خبر شوند تا از این طریق، رمز و راز ارتباطات و علوم زبانی را بهتر و بیشتر درک کنند؛ بنابراین خیلی خوب متوجه خواهند شد می‌دانند که با تغییر واژگان (کلمات و عبارات) قادر خواهند بود تعاملات مثبت ایجاد کرده و از آن به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند برای بالا بردن میزان فروش خود استفاده کنند. به شدت به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان در زمینه روانشناسی فروش، تا می‌توانید مطالعه داشته باشید و تاثیرات آن را با چشم خود ببینید.

این مطلب پیشنهاد می شود :  0 تا 100 آموزش و سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی+ مشاوره رایگان!

استفاده صحیح از کلمات تاثیرگذار در فروش باعث می‌شود شما تا حدودی رفتار مشتریان خود را پیش‌بینی کنید. بر اساس تجربه متوجه خواهید شد که برخی کلمات کاری می‌کنند که هر مشتری دیوار دفاعی‌ خودش را کنار گذاشته و به هر پیشنهادی که شما می‌دهید، پاسخ مثبت دهند. البته در مقابل برخی کلمات هم هستند که به صورت ناخودآگاه مشتری را در لاک دفاعی فرو برده و آنها را از هر خریدی منصرف می‌کنند؛ بنابراین اگر این کلمات را به درستی بشناسید و از آنها استفاده نکنید، باز هم بسیار به نفع شما و کسب‌وکارتان خواهد بود. هر کلمه‌ای که استفاده می‌کنید نوعی احساس خاص را برانگیخته خواهد کرد و این جزو وظایف شماست که برای افزایش تأثیر کلامتان، از کلمات درستی استفاده نمایید.

نکته جالب و کاربردی درباره کلمات تاثیرگذار در فروش که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد این است: از آنها چه در فروش تلفنی چه در پست‌‌های بلاگ و شبکه‌های اجتماعی یا هرجایی که با تبدیل مشتری سروکار دارد، می‌توانید استفاده کنید.

1- فوق‌العاده/شگفت‌انگیز

سال‌هاست که مشتریان کسب و کارهای گوناگون، خوب بودن برای‌شان انگیزه کافی ایجاد نمی‌کند و دلشان می‌خواهد انتخاب‌هایشان فوق‌العاده بوده و باعث حیرت همگان شود. کلماتی مانند شگفت‌انگیز یا فوق‌العاده، کاری خواهند کرد که به یاد خاطرات خوبمان بیفتیم؛ بدون شک این لذتی است که می‌خواهیم بارها و بارها تجربه‌اش کنیم. البته باید از این کلمات به ضورت زیرکانه استفاده کنید چراکه استفاده بیش از حد این نوع از کلمات تاثیرگذار در فروش، مشتریان را در آینده نا امید خواهد کرد؛ بنابراین تنها برای توصیف محصولات و خدمات شایسته خودتان، هر چقدر که دلتان می‌خواهد از کلمه‌ی «شگفت‌انگیز» استفاده کنید،

2- چطور می‌توانم کمک‌تان کنم/ همدلی/همراهی/کمک

اگر می‌خواهید فروش خود را چندین برابر کنید و میزان خرید مشتریان از شما، افزایش چشم‌گیری داشته باشد، باید مشتری مدیون شما شود. تجربه ثابت کرده است یکی از بهترین راه‌هایی که مشتری را مدیون شما خواهد کرد، این است که ارتباط و تعامل را به‌عنوان «کمک» به او نشان دهید. استفاده از کلمهٔ «کمک»، حس تعامل، همدلی و اهمیت‌دادن کسب و کار شما به مشتری را نشان داده و او را برای جبران کمک به شما مجاب خواهد کرد. بعنوان مثال در مواقعی که بازاریابی تلفنی در دستور کار شما قرار دارد، می‌توانید برای شروع مکالمه خودتان از این جمله استفاده کنید: این خدمت یا محصول ما به شما کمک خواهد کرد که ... چطور می‌توانیم کمک‌تان کنیم و ...

3- خودداری کردن/ جلوگیری کردن

توصیه می‌کنیم بر فرصت‌های فروشی تمرکز داشته باشید که علاوه بر رسیدن به اهداف، از ضرر کردن مشتری‌ها هم جلوگیری کنند. در نظر داشته باشید که همه مشتریان شما، از ضرر دادن نفرت داشته و همه تلاش خودشان را به کار خواهند گرفت تا از محصول یا خدمتی استفاده کنند که از متضرر شدن آنها، جلوگیری کند. بدون تردید یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی برای مردم این است که دارایی‌های خودشان را حفظ کرده و اجازه ندهند هیچ ضرری آنها را تهدید کند. چنانچه شما می‌خواهید در انتخاب کلمات تاثیرگذار در فروش، هوشمندانه عمل کنید باید عباراتی را استفاده کنید که مشتری شما مطمئن شود علاوه بر منافعی که بدست خواهد آورد، متحمل هیچ ضرری هم نخواهد شد. یک فروشنده‌ی باهوش حتماً در مکالمه‌اش به این نکته اشاره می‌کند؛ منافعی که نسیب مشتری می‌شود را اشاره کرده و توضیح دهد که کسب و کار آنها از چه ضررهایی جلوگیری خواهد کرد. در ادامه این بخش چند جمله که می‌توانید در تماس‌های فروش بعدی‌تان به کار ببرید را اشاره می‌کنیم:

  • اگر از خدمات و محصولات ما استفاده کنید، از دریافت صورت‌حساب سنگین ماهیانه جلوگیری خواهد شد و ماهانه 500 دلار ذخیره می‌کنید.
  • چنانچه از سرویس‌های لجستیک ما استفاده کنید، بسته‌هایتان در امنیت و سلامت کامل به دست مشتری خواهند رسید. در نظر داشته باشید اگر مرسوله‌هایی که برای مشتری می‌فرستید در مسیر آسیب ببیند، مشتری‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید را از دست خواهید داد. خدمات ما، از این اتفاق بد جلوگیری می‌کند.
این مطلب پیشنهاد می شود :  معجزه چگالی کلمات کلیدی در سئو+ فرمول سال 2023

بعضی از مشتری‌ها فقط به سراغ ایده‌هایی می‌روند که وضعیت فعلی را برایشان تضمین کند. اما اکثر مشتری‌ها( اگر ضمانت کنید که ضرری به آن‌ها وارد نکرده و باعث رشد کسب و کارشان خواهید شد ) متقاعد می‌شوند که محصولات و خدمات شما را جایگزین قبلی‌ها کنند.

4- فقط برای شما / مخصوص مشتریان قدیمی و ویژه

تجربه نشان می‌دهد که وقتی از چنین کلمات انحصاری استفاده می‌کنیم در واقع به مشتری نشان می‌دهیم که پیشنهاد ما یک توصیهٔ عمومی و همگانی نبوده و به‌طور خاص راه‌حلی شخصی‌سازی‌شده و پیشنهادی انحصاری برای کمک و رفع نیازهای قشر خاصی از مشتریان است. حتما بارها با این جمله تبلیغاتی مواجه شده‌اید: « این تخفیف تنها برای مشتریان جدید اعمال می‌شود یا تخفیفات این جشنواره فقط به اعضای قدیمی فروشگاه ماه تعلق خواهد گرفت ». بارها برای خودمان تجربه شده و مشتریان ما به صراحت اعتراف کرده‌اند که  نه‌گفتن به چنین پیشنهاد فروشی واقعاً سخت است!

5- مجانی/ رایگان

واژه‌های مجانی و رایگان، جزو پرقدرت‌ترین کلمات تاثیرگذار در فروش هستند و بهتر است برندها به سادگی از چنین فرصتی که در اختیار دارند نگذرند و با بکارگیری چنین کلمات و جملات فروشی، میزان فروش مجموعه را چندین برابر کنند. توصیه می‌کنیم جزو برنامه‌های روتین خودتان قرار دهید که خدمات و کالاهای مازاد را به صورت رایگان و در قالب پکیج‌های پیشنهادی در اختیار مشتریان بگذارید.

6- مورد اعتماد/تایید دیگران/قابل اعتماد

کلماتی که در این بخش به شما معرفی شده‌اند جزو آن دسته از کلمات تاثیرگذار در فروش هستند که باعث ایجاد اطمینان و اعتماد در مشتری‌ها خواهند شد. بارها شاده بوده‌ایم که مشتری‌ها قبل از خرید ( انجام هر اقدامی حتی تصمیم‌های کوچک و روزانه) نظرات دیگران را جویا می‌شوند و اگر تایید آنها را دریافت کنند، در خرید خود مصمم‌تر خواهند شد. احتمالا بارها برای شما پیش آمده است که هنگام خرید انیترنتی یک محصول، به پایین صفحه رفته و نظرات دیگران را مطالعه کرده‌اید؛ بنابراین تایید دیگران در ما اعتماد به وجود می‌آورد و این موضوع اثبات شده است.

این مطلب پیشنهاد می شود :  بهترین زمان ارسال پست در تیک تاک برای سال 2023
طبق آمار، 88 درصد از مردم، به هر شکل ممکن تحت تاثیر نظرات دیگران قرار گرفته و به آنها اعتماد می‌کنند. پژوهش دیگری هم که انجام شده است، اعلام می‌کند که افراد قبل از خرید اینترنتی، نظرات 10 نفر ابتدایی که زیر هر محصول ثبت شده است را مطالعه کرده و سپس خرید خود را نهایی می‌کنند.

7- صرفه‌جویی/پس انداز

اگر به صورت رو در رو با مشتریان بالقوه صحبت کرده باشید حتما این نکته برای شما مشخص شده است که آنها می‌خواهند بدانند شما چگونه قادر هستید کمکشان کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند، می‌خواهند مطمئن شوند که اگر از خدمات یا محصولات شما استفاده می‌کنند، زمان کمتری از آنها تلف خواهد شد؛ بنابراین استفاده از کلماتی مانند صرفه‌جویی یا پس‌انداز در شعارهای تبلیغاتی شما، تاثیر بسیار خوبی روی این مشتریان خواهد گذاشت. ما بارها از جملات زیر برای تبلیغات کسب‌وکارهای گوناگون استفاده کرده‌ایم و تقریبا می‌توان گفت که همیشه جواب داده است:

  • بخاطر ضمانت تحویل کالا در 48 ساعت، هرگز درگیر تماس با خدمات مشتریان نخواهید شد!
  • اگر همین الان اولین خرید خود را ثبت کنید، 20 درصد در قیمت تمام شده خدمات، صرفه‌جویی خواهید کرد!
  • با استفاده از خدمات اتوماسیون بازاریابی( مارکتینگ اتومیشن )، فرایند پاک‌سازی ایمیل‌های به‌ درد نخور یک ساعت کمتر وقت شما را خواهد گرفت!
  • روی هر خدمات تکمیلی دریافتی‌تان 50% تخفیف دریافت کرده و پولتان را پس‌انداز کنید.
  • به ازای ثبت قرارداد سالانه، 20% بیشتر پس‌انداز کنید.

کلمات تاثیرگذار در فروش ؛ راهی برای افزایش مشتریان!

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا فروشنده به طرق مختلف می‌توانید بر مشتریان تاثیر بگذارید. اول از همه باید سعی کنید مشکل و نیاز مشتری را متوجه شوید. با خوب گوش دادن به حرف‌های مشتری می‌توانید نیازش را درک کنید. سپس راه‌حل مناسبی به او ارائه دهید تا مشکلش را حل کند. بر این منظور باید ارتباط خوبی با مشتری برقرار کرده و آن را تقویت کنید. در این حین باید تمرکزتان روی این باشد که چطور اعتماد مشتری را به خود جلب کنید و خودتان را متمایز از بقیه نشان دهید تا مشتری به شما اعتماد کرده و از شما خرید کند.

عبارات و کلماتی که در این مقاله بعنوان کلمات تاثیرگذار در فروش برای شما جمع‌آوری کرده بودیم، بخش از مسیر موفقیت شما را تشکیل می دهد و نباید این گونه تصور کنید که استفاده از این کلمات، به تنهایی قرار است اتفاقات بزرگی را برای شما رقم بزند؛ بلکه یکی از ابزارهای مورد نیاز شماست. در واقع استفاده از این کلمات لازم هست اما کافی نیست! اگر شما هم کلماتی که تاثیر خوبی روی فروش می‌گذارند در ذهن دارید از طریق بخش نظرات با ما و مخاطبان در میان بگذارید. بهترین ها را برای شما آرزومندیم!

 
اشتراک گذاری :

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.