رمز و راز کسب درآمد از گویندگی در سال 1402

کسب درآمد از گویندگی در سال 1402

فهرست مطلب (کلیک کنید )

اگر برای کسب درآمد از گویندگی تصمیم جدی گرفته باشید، نباید فرصت را از دست بدهید. تنها کافی است توانمندی‌های موجود در صدای خود را کشف و تقویت کنید. نکته جالب و بسیار امیدوار کننده این است که اصولا لازم نیست صدای فوق‌العاده جذابی داشته باشید و اصطلاحا جزو افراد صدا مخملی محسوب شوید. شما با گذراندن دوره‌های آموزش گویندگی و یادگیری فوت و فن‌ها، قادر هستید که روز به روز به قدرت و جذابیت صدای خودتان اضافه کنید. برای شغل‌هایی که با صدا ارتباط دارند، فرصت‌های کاری فراوانی وجود دارد که حتی می‌توان بصورت کار در منزل(فریلنسر) و بدون نیاز به انجام هزینه‌های زیاد، کسب درآمد کرد. شیوه‌های گوناگون و تجربه شده‌ای برای کسب درآمد از صدا وجود دارد که حتی کسب درآمد دلاری از گویندگی را هم ممکن می‌کند. تا پایان این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا همراه باشید تا تمام این موارد را با یکدیگر مرور کنیم.

فاکتورهای لازم برای کسب درآمد از گویندگی کدام است؟

فاکتورهای لازم برای کسب درآمد از گویندگی کدام است؟

برای اینکه تبدیل به یک گوینده موفق شویم و در ادامه، کسب درآمد از گویندگی هم داشته باشیم، فاکتورهای مهمی را باید در نظر بگیریم که برخی از آنها ذاتی بوده و برخی دیگر اکتسابی هستند. در این قسمت، به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

آشنایی با حیطه وسیع گویندگی و صداپیشگی

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که منظور از گویندگی و صداپیشگی تنها دوبله فیلم و انیمیشن نیست. این روزها، صداپیشگی گستردگی خیلی وسیع‌تری نسبت به قبل پیدا کرده و در تمام بخش‌های رسانه اعم از واقعی و مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال: گویندگی تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک، نریشن ها، کتاب های صوتی، تولید پادکست، گویندگی رادیو و تلویزیون، بازی های کامپیوتری، وبینار، فایل های آموزشی اینترنتی و…

این مطلب پیشنهاد می شود :  بهترین کتاب های کپی رایتینگ برای سال 2024

فن بیان قوی و مناسب برای گویندگی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در کسب درآمد از گویندگی، فن بیان قوی شامل: قابلیت تندخوانی و تندگویی بدون تپق زدن، داشتن لحن سینمایی، آشنایی در حد کامل با دستور زبان و ادبیات فارسی است که همه این توانمندی‌ها را می‌توان زیر مجموعه فن بیان دانست.

وسایل مورد نیاز برای کسب درآمد از گویندگی چیست؟

حالا که کسب درآمد از طریق گویندگی را بعنوان یک هدف مهم برای خودمان تعیین کرده‌ایم، باید بدانیم که لوازم و وسایلی مورد نیاز ما هستند که باید برای شروع کار، تهیه کنیم. برخی از مهم‌ترین لوازمی که برای ضبط صدا نیاز داریم عبارتند از:

  1. میکروفون: بهتر است میکروفون‌هایی استفاده کنیم که از سیگنال‌های صوتی قوی برخوردار باشند و بتوانند طیف وسیعی از صدا را انتخاب کنند.
  2. پایه میکروفون: باید یک پایه میکروفون خوب و قابل تنظیم انتخاب کنید که برای نگهداشتن میکروفون در حالتی که مد نظر شماست، مشکلی نداشته باشد. بهتر است نوعی را انتخاب کنید که بیش از بقیه، با آن راحت هستید.
  3. سیرپاپ: سپر پاپ به قسمت جلوی میکروفون شما متصل خواهد شد تا صداهای “نویز” را کم کند. مانند نوع دیگری که ممکن است هنگام ضبط در تلفن خود شنیده باشید. این وسیله به وضوح صدای شما خواهد افزود.
  4. هدفون مناسب: هدفون مناسب و راحت. هدفون که می‌توانید به راحتی و بدون اذیت ساعت‌ها استفاده کنید. هدفون‌های سیمی هنوز هم تا حد زیادی بهترین کیفیت را نسبت به قیمتشان ارائه می‌دهند.
  5. رابط صوتی: از رابط صوتی به عنوان واسطه بین رایانه و میکروفون می‌توان استفاده کرد. به راحتی، میکروفون را با استفاده از کابل XLR به رابط وصل کنید و امواج صوتی میکروفون به یک قالب دیجیتالی در رایانه شما تبدیل خواهند شد.
  6. سیستم و نرم‌افزارهای ادیت صدا: یکی از گران‌ترین لوازی که برای شروع کسب درآمد از گویندگی نیاز داریم، کامپیوتر است که اگر در حال حاضر آن را داشته باشید، اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. سیستم شما قرار است واحد ذخیره‌سازی اولیه برای همه صداهای ضبط شده باشد؛ به علاوه ابزار شما برای ارسال آنها به مشتری هم خواهد بود. به برخی از نرم‌افزارهای مناسب و کاربردی هم نیاز خواهید داشت که باید قبل از هر کاری، روی کامپیوتر خود نصب نمایید. برای ضبط، ویرایش و مرتب‌سازی کلیپ‌های صوتی خود به آنها نیاز پیدا می‌کنید. برای مبتدیان، Audacity را توصیه می‌کنیم زیرا رایگان بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.
این مطلب پیشنهاد می شود :  تکنیک های تقویت فن بیان در بازاریابی

بهترین راه‌های کسب درآمد از گویندگی

بهترین راه‌های کسب درآمد از گویندگی

در این بخش از مقاله، کاربردی‌ترین راه‌هایی را اشاره خواهیم کرد که از طریق آنها به راحتی می‌توایند از طریق گویندگی کسب درآمد داشته باشید:

1. کسب درآمد از طریق کتاب صوتی

فرایند تولید کتاب صوتی، معمولا چند هفته به طول می‌انجامد؛ بنابراین می‌تواند منبع خوبی برای کار و درآمد طولانی مدت محسوب شود. یکی از موضوعاتی که در تولید کتاب صوتی باید مد نظر قرار گیرد این است که گوینده باید یک داستان‌سرای عالی باشد. چنانچه شما هم به کتاب صوتی علاقمند هستید، می‌توانید مهارت‌های خود در این زمینه را تقویت کرده و با اضافه کردن چاشنی فن بیان، به کسب درآمد از طریق تولید کتاب صوتی بپردازید. البته فراموش نکنید که برای کسب درآمد ارزی این روش، علاوه بر تقویت فن بیان باید بر زبان انگلیسی و نحوه تلفظ درست واژه‌ها هم تسلط داشته باشید.

بهتر است یک پلتفرم عالی برای علاقمندان به گویندگی فریلنس هم معرفی کنیم. پلتفرم ACX یکی از بهترین بسترهای موجود برای فریلنسرهایی است که می‌خواهند از طریق نریشن یا گویندگی کتاب‌ صوتی، درآمد بالا داشته باشند. برای شروع، یک پروفایل در سایت ACX بسازید و به صورت دورکاری به کار خود مشغول شوید. ناگفته نماند که درآمد گویندگی از این روش در مقام مقایسه با دیگر روش‌ها (مثل استخدام در مجموعه‌های دولتی و خصوصی) به مراتب بیشتر خواهد بود.

2. گویندگی تبلیغات رادیو وتلویزیون

سفارش گویندگی تیزرهای تلویزیونی و رادیویی روز به روز بیشتر می‌شوند. از آنجایی که معمولا تبلیغات تلویزیونی زمان طولانی هم ندارند، فرایند گویندگی آنها زیاد طول نمی‌کشد؛ بنابراین نسبت به زمان اندکی که صرف می‌کنید، درآمد قابل قبولی خواهد داشت.

این مطلب پیشنهاد می شود :  بازاریابی شبکه های اجتماعی و نحوه تدوین استراتژی های آن

3. کسب درآمد از طریق ساخت پادکست

امروزه تبلیغات به یکی از ابزارهای مهم برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. اگر مهارت خوبی در گویندگی دارید کسب درآمد از پادکست را حتما مد نظر قرار دهید. اگر ایده‌های خلاقانه‌ای برای تولید محتوای صوتی از طریق پادکست دارید، به هیچ عنوان زمان را از دست ندهید و اولین اپیزود پادکست خود را تولید کنید.

اگر در زمینه جذب اسپانسر و آگهی‌های تبلیغاتی موفق عمل کنید، کسب درآمد دلاری از طریق تولید پادکست، به هیچ عنوان سخت نیست. هر چقدر بیشتر شناخته شده باشید بهتر می توانید تبلیغات بگیرید و بیشتر به کسب درآمد برسید؛ بنابراین یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از گویندگی، تولید پادکست خواهد بود که در مقاله‌ای مفصل، به آن پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری :

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید

5 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • Hey there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one? Thanks a lot!

  • سلام وقت بخیر، اگر ما خودمون پادکست رو بسازیم و برای صداگاری، با شما همکاری کنیم، چقدر هزینه داره/؟

    • سلام و وقت شما هم بخیر. بله. یکی از خدمات ما، تدوین و صداگذاری پادکست هست و خوشحال میشیم که در این زمینه بتونیم همکاری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.