اینفلوئنسر مارکتینگ و ویژگی های یک کمپین خوب

اینفلوئنسر مارکتینگ

فهرست مطلب (کلیک کنید )

در این مقاله می‌خواهیم در مورد یک مسیر نسبتاً جدید برای تبلیغ صحبت کنیم که جدیدا در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ بسیار مورد توجه قرار گرفته و به آن اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌شود.  این مسیر راندمان نسبتاً بالایی را نشان می‌دهد، می‌تواند برای هر تجارتی استفاده شود و گزینه‌های زیادی برای استفاده دارد. در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا ویژگی‌های آن را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم تا بدانیم که چگونه باید از آن استفاده کنیم.

به چه کسی اینفلوئنسر گفته می‌شود؟ ( اینفلوئنسر کیست؟)

اینفلوئنسر (Influencer) یعنی تاثیرگذار و اینفلوئنسرها کسانی هستند که می‌توانند بر افراد تاثیر بگذارند. اکثر اینفلوئنسرها، آموزش خاصی ندیده‌اند یا بصورت حرفه‌ای، مشغول کسب‌وکار ویژه‌ای نیستند؛ صرفا سبک زندگی‌ آن‌ها و عکس‌هایی که از زندگی روزمره خود به اشتراک می‌گذارند، مخاطبان را جذب می‌کند. در واقع اینفلوئنسر خوب می‌داند که تولید و انتشار چه محتوایی، در جذب حداکثری مخاطب، موفق عمل خواهد کرد.

انواع اینفلوئنسرها که باید بشناسیم !

پیش از آنکه وارد مقوله آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ شویم، ضروری است که با انواع اینفلوئنسرها آشنایی پیدا کنیم تا وقتی خواستیم برای کمپین‌های تبلیغاتی خود تصمیم بگیریم، با توجه به نیاز خودمان، بهترین انتخاب را داشته باشیم:

  1. عکاس‌ها: عکاسان یکی از مهم‌ترین انواع اینفلوئنسرها هستند. اینستاگرام بهترین پلتفرم برای آنها محسوب می‌شود. عکاسان به واسطه شهرتی که دارند، قادر خواهند بود عکاسی تبلیغاتی برندهای مختلف را انجام داده و بیشتر از درآمد بدست بیاورند. ضمن اینکه سایتهای جهانی وجود دارد که عکسان حرفه‌ای و شناخته شده، اثرهای خود را با بهترین قیمت، به فروش برسانند.
  2. گیمرها: گیمرها، ویدیویی از بازی‌هایی که انجام می‌دهند را به اشتراک می‌گذارند و علاقمندان فراوانی را به سمت خود جذب می‌کنند. علاوه بر جنبه سرگرمی این ویدئوها، گیمرهای علاقمند با تماشای آن‌ها راه‌های بازی را به خوبی می‌آموزند.
  3. اینفلوئنسرهای CGI: این اینفلوئنسرها واقعی نیستند و رباتند. یکی از عجیب و غریب‌ترین انواع اینفلوئنسرها، همین سی‌جی‌آی‌ها هستند و اتفاقا طرفداران جدی هم دارند. این موجودات، توسط برنامه‌نویسان و طراحان تولید شده‌اند. مثل یک انسان واقعی زندگی می‌کنند و تمام کارهایی که یک اینفلوئنسر انسان انجام می‌دهد را به شکل جالبی تقلید خواهند کرد.
  4. ورزشکارها: ناگفته پیداست که این افراد حرفه اصلی‌شان ورزش است و دنبال کننده‌های آنها، برای انگیزه گرفتن و ترغیب شدن به ورزش، دنبال‌شان می‌کنند. این افراد معمولا در محتوای خود برنامه‌های رژیمی و ورزشی ارائه می‌دهند و فالوورها را تشویق به داشتن سبک زندگی سالم‌تری می‌کنند. خیلی از این افراد، آموزش‌های ورزشی در یوتیوب می‌گذارند و بیننده‌ها می‌توانند هرجا که هستند ورزش خود را انجام دهند.
  5. فعالان حوزه‌های مختلف: اکتیویست‌ها(Activist) به یک هدف اجتماعی یا سیاسی متعهد بوده و فعالیت‌های خود را براساس هدف تعیین شده انجام می‌دهند. مخاطب‌های این افراد، خاص هستند و معمولا هدفشان یکسان است. اکتیویست‌ها از این راه درآمدی ندارند و صرفا به خاطر اهداف جدی که دارند،‌ در فضای آنلاین فعالیت دارند.
  6. بازیگران: شاید به جرات بتوان گفت مشهورترین نوع اینفلوئنسرها، بازیگران هستند که تاثیرگذاری زیادی بر مخاطبان خود دارند. معمولا هزینه‌های بسیار بالایی برای تبلیغات دریافت می‌کنند.
  7. ولاگرها: یکی دیگر از انواع بسیار مشهور اینفلوئنسر، ولاگرها هستند. آنها ویدئوهای درگیر کننده تولید می‌کنند تا بیننده ترغیب شده و آن‌ها را تماشا کند. این اینفلوئنسرها از سفرهایی که می‌روند، غذاهایی که می‌پزند و می‌خورند،‌ لباس‌هایی که می‌خرند و... ویدیو ساخته و با مخاطبان‌شان به اشتراک می‌گذارند. ولاگرها، بیننده‌ها را همراه خود در روزمرگی‌شان شریک می‌کنند.

گذشته جالب اینفلوئنسر مارکتینگ که نمی‌دانید !

شاید باورش برای شما سخت باشد که تاریخ اینفلوئنسر مارکتینگ به سال 1760 میلادی باز می‌گردد. شخصی به نام Josiah Wedgwood برای ملکه انگلیس، یک ست چای‌خوری تولید کرد. بعد از این اتفاق، دیگران، جوزیا را به عنوان سفالگر سلطنتی شناختند و او با گرفتن مهر و تایید خانواده سلطنتی، کسب و کارش را به شدت رونق داد. سپس در ادامه روند موفقیت‌هایش، خط تولیدی Queen Ware را افتتاح کرد. در واقع می‌توانیم بگوییم که جوزیا به واسطه سرشناس شدن در بین مردم، بهترین نتایج را در فروش محصولاتش گرفت.

در عصر حاضر هم اگر بخواهیم راجع به تاریخچه اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنیم، باید بگوییم که بعد از رونمایی از یوتیوب در سال 2005، عده‌ای از این پلتفرم استفاده کردند و روزمرگی‌های خودشان را با دیگران به اشتراک گذاشتند. این روزها هم که پلتفرم اینستاگرام، نقش بسیار مهمی در به وجود آمدن اینفلوئنسرها در همه جای دنیا ایفا می‌کند و افراد زیادی از این طریق به شهرت‌های جهانی دست پیدا کرده و بصورت کاملا حرفه‌ای، اینفلوئنسر مارکتینگ را دنبال می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغ کالا یا خدمات از طریق اینفلوئنسرها است. از دید مجله فوربس شش نوع اینفلوئنسر تأثیرگذار وجود دارد:

  1. فرد مشهور
  2. روزنامه‌نگاران
  3. متخصصان در یک زمینه خاص
  4. برندهای شخصی
  5. تحلیلگران
  6. واسطه‌ها

اما منابع دیگری نیز وجود دارند که کمی طبقه‌بندی فوربس را تغییر دهند و سلبریتی‌ها، وبلاگ‌نویسان، تولیدکنندگان محتوا را  نیز به‌عنوان اینفلوئنسر طبقه‌بندی کنند. اینفلوئنسرها بر حسب تعداد فالوورها یا همان دنبال‌کننده نیز طبقه‌بندی می‌شوند. طبقه‌بندی اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها:

  • نانو اینفلوئنسرها؛ 1000-5000 دنبال‌کننده
  • میکرو اینفلوئنسرها؛ از 5000 تا 50000 فالوور
  • کلان؛ از 50000 فالوور
  • میلیونرها؛ 1,000,000 و تا بی‌نهایت
این مطلب پیشنهاد می شود :  13 مورد از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

بر اساس گفته AdWeek ، 65٪ از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ به‌عنوان روشی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند و 52٪ از شرکت‌ها حتی بودجه بازاریابی جداگانه‌ای برای آن دارند .اهدافی که برندها هنگام شروع همکاری با اینفلوئنسرها برای خود تعیین می‌کنند شامل موارد زیر است:

  • افزایش فروش
  • تقویت شهرت
  • افزایش اعتماد و آگاهی مخاطبان
  • کاهش منفی‌گرایی (هرگونه حاشیه‌ای که برای برند ایجاد شود توسط اینفلوئنسرها توضیح داده می‌شود و در نتیجه خنثی می‌شود)
  • جذب مشترکین، خریدار یا حتی فالوور جدید
  • نمایش بصری نحوه استفاده از محصول

برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ برای مصرف‌کننده کار کند، باید از قانون سه R پیروی کنید :

  1. reach (دسترسی) - توانایی انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطبان هدف
  2. resonance (رزونانس) - توانایی تأثیرگذاری بر مشترکین
  3. relevance (ارتباط)- قدرت ارتباطات بین تأثیرگذار و مخاطب
اینفلوئنسر مارکتینگ

 

چرا از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنیم؟

 اولین اصل مارکتینگ این است که در جایی باشیم که خریدار وجود دارد. مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ مبتنی بر این فرضیه است که مصرف‌کنندگان بیشتر به توصیه‌های اینفلوئنسر عمومی اعتماد می‌کنند. طبق یک مطالعه توسط HubSpot ، 71٪ از کاربران بر اساس توصیه در شبکه‌های اجتماعی تصمیم خرید می‌گیرند.

بنابراین دلیل اصلی محبوبیت روزافزون این شکل از بازاریابی در نفوذ روزافزون شبکه‌های اجتماعی نهفته است. نسل فعلی بیشتر مایل است در اینستاگرام بنشیند و اطلاعاتی را که از سخنان بلاگرها  به دست می‌آید را گوش کند تا تبلیغات در تلویزیون؛ بنابراین، تغییر اولویت‌ها به طور قابل‌توجهی بر تحول نوع بازاریابی در کسب‌وکارها نیز تأثیر گذاشته است.

چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنیم؟

به دنبال اینفلوئنسرها در میان مشتریان باشید. کاربران فعالی را که قبلاً به طور رایگان به مخاطبان خود درباره شما گفته اند، ردیابی کنید. چنین مشتریانی به شرکت وفادار هستند، بنابراین برقراری ارتباط با آنها آسان‌تر است. به‌احتمال زیاد، آنها موافقت خواهند کرد که در معرفی محصولات و خدمات و فروش با شما همکاری کنند. موارد موفق را تجزیه‌وتحلیل کنید.

بسیاری از شرکت‌ها، با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، انتظار نتایج سریع دارند، اما در نهایت فقط بودجه تبلیغات خود را هدر می‌دهند. چرا این اتفاق می‌افتد؟  چند دلیل وجود دارد :

تبلیغات بیش از حد صریح و مستقیم؛  تبلیغات مستقیم دیگر کار نمی‌کند و کاربران از این نوع تبلیغات فراری هستند. این رویکرد برای تبلیغ می‌تواند تأثیر مخربی بر شهرت نه‌تنها اینفلوئنسر، بلکه همچنین شرکت داشته باشد.

مطالب بی‌ربط؛ شما باید فقط با آن دسته از اینفلوئنسرهایی که به مخاطبان هدف شما دسترسی دارند تعامل داشته باشید.

 پایبند نبودن به اهداف؛ تصویر یک اینفلوئنسر باید به طور کامل از فلسفه شرکت حمایت کند، در غیر این صورت شما خطر ایجاد ناهماهنگی شناختی در افراد را دارید. به‌عنوان‌مثال تبلیغ یک رستوران وگان در بین عکس‌های استیک‌، ظاهری ارگانیک نخواهد داشت.

چرا برندها باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ برای مشاغل با هر فرمتی اندازه مؤثر است، از شرکت‌های بزرگ با دسته‌بندی‌های فروش زیادی گرفته تا حوزه موبایل و ... . اینفلوئنسرها باید زمانی استفاده شوند که:

  • شما می‌خواهید در مورد محصول به زبان قابل‌فهم برای مخاطب صحبت کنید.
  • هجوم ترافیک ارگانیک کم شده است و لازم است که کمی هیجان یا ترافیک ایجاد کنید.
  • منابع ترافیک سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی دیگر کار نمی‌کنند و منسوخ شده‌اند.

بدون پرداختن به جزئیات، همکاری نزدیک با اینفلوئنسر مزایای زیاد چون افزایش فروش، افزایش وفاداری مخاطب و آگاهی از برند، افزایش شهرت و افزایش ترافیک وب‌سایت  را به همراه خواهد داشت. اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می‌کند فالوورهای جدید جذب کنید و دسترسی خود را دوبرابر کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است؟

طبق نظرسنجی محبوب‌ترین پلتفرم‌ها به ترتیب اینستاگرام است که توسط 87.1 درصد از افراد و یوتیوب با 8.5 درصد انتخاب شده است. مدل تبلیغاتی محصولات نیز در این شبکه‌ها مشخص است:

بررسی اجمالی محصول

 این روش  در بین برندهای لوازم آرایشی بسیار محبوب است. به بلاگر محصولی داده می‌شود که باید جذابیت و کارایی  آن را با همه رنگ‌ها توصیف کند. محصول را نه‌تنها از لحاظ ظاهری و کیفیت تفسیر می‌کند بلکه تست می‌کند و نتایج را اعلام می‌کند. برای این کار می‌توان از پست، استوری یا لایو استفاده کرد.

جانمایی محصول:

 اگر به فیلم‌های سینمایی یا برخی از تبلیغات حرفه‌ای اینفلوئنسرها دقت کنید، خواهید دید که  به‌عنوان‌مثال در فیلم شخصیت اصلی فقط کولا می‌نوشد و عمداً سایر نوشیدنی‌ها را نادیده می‌گیرد. این همان جانمایی محصول است که به‌تدریج از تلویزیون به شبکه‌های اجتماعی منتقل شد. این نوع ازاین‌جهت متفاوت است که اینفلوئنسر محصول را تبلیغ می‌کند،  اما گویی به‌صورت تصادفی آن را نشان می‌دهد.

آنباکسینگ

آنباکسینگ یک گزینه عالی برای استوری‌ها است  و برخی از یوتیوبرها با آن ثروت زیادی به دست آورده‌اند. باز کردن بسته‌بندی برای بیان جزئیات در مورد محصول استفاده می‌شود.

مشاوره و همکاری

اینفلوئنسرها اغلب از فرمت مشاوره استفاده می‌کنند و پست‌ها مستقیماً توسط کسب‌وکارها حمایت می‌شوند. به‌عنوان‌مثال برای تبلیغ کلینیک کاشت مو یک اینفلوئنسر محتوای مشترکی را با پزشک پست می‌کند که در آن تمامی سؤالات مرتبط با کاشت مو پاسخ داده شده است.

این مطلب پیشنهاد می شود :  مدیر محتوا کیست + شرح وظایف مدیر تولید محتوا

هدایا و مسابقات

اخیراً انتقادات زیادی به هدایا وارد شده است، اما شرکت‌ها همچنان فعالانه با استفاده از این گزینه فالوورهای خود را افزایش می‌دهند. به طور معمول، یک برند برای انجام کارهای ساده به کاربران جایزه می‌دهد، مثل لایک، فالوکردن پیج، کامنت‌ها و غیره.

سفیر برند

این مورد زمانی است که یک اینفلوئنسر به چهره یک برند تبدیل می‌شود و توسط مخاطب به طور جدایی‌ناپذیری با شرکت شما مرتبط می‌شود، بنابراین مهم است که انتخاب اشتباه نداشته باشید.

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

قبل از انتخاب اینفلوئنسر و نوع کمپین، باید در مورد استراتژی آن تصمیم بگیرید. شما باید اهدافی را که می‌خواهید به آنها برسید، مخاطبانی که می‌خواهید تحت‌تأثیر قرار دهید و کانالی که از طریق آن انجام می‌شود را به‌وضوح مشخص کنید.

1- هدف‌گذاری کنید

استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر خود را به‌عنوان توسعه روند کلی بازاریابی خود در نظر بگیرید. با شناسایی اهدافی که می‌خواهید به آنها برسید شروع کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا نتایج مورد انتظار را درک کنید.اهداف محبوب عبارت‌اند از:

  • بهبود آگاهی از برند
  • جذب مشتریان جدید
  • ارتقای ارزش‌های برند
  • فروش یک محصول جدید
  • تعامل بهتر بامحتوا

2- در مورد مخاطب تصمیم بگیرید

مانند سایر حوزه‌های بازاریابی، مهم است که بدانید می‌خواهید روی کدام مخاطب هدف تأثیر بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا یک اینفلوئنسر خوب انتخاب کنید. افرادی که می‌خواهید محصول خود را به آنها پیشنهاد دهید باید به آن شخص علاقه‌مند باشند. حتی می‌توانید فهرستی از اینفلوئنسرهای مناسب تهیه کنید.

اگر از قبل تصوری از خریدار ایده ال دارید، اکنون به کارتان خواهد آمد. درعین‌حال، می‌توانید با مخاطبان جدید کار کنید، به‌خصوص زمانی که نوبت به عرضه محصول جدید یا تغییر ارزش‌های شرکت می‌رسد.

3- اطلاعات را ترکیب کنید

به‌طورکلی،  استراتژی تعریف می‌کند که چگونه یک برند با یک اینفلوئنسر نام تجاری، محصول یا محتوای شرکت را به دنبال‌کنندگان خود منتقل ‌کند. مهم است که تبلیغ برای کسانی که با آن تعامل دارند طبیعی و مثبت باشد. این کار نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد و محصول نهایی باید به‌راحتی درک شود. هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار، به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • چه جمعیتی را هدف قرار می‌دهید؟ به سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، علایق و ... فکر کنید.
  • هدف نهایی استراتژی شما چیست؟ فروش، دیده‌شدن یا دنبال‌کردن شبکه‌های اجتماعی؟
  • کدام اینفلوئنسر بیشتر با ارزش‌های برند شما مطابقت دارد؟
  • چگونه یک اینفلوئنسر باید در مورد یک محصول صحبت کند بدون اینکه تبلیغات آشکارا باشد؟
  • چگونه موفقیت کمپین را پیگیری می‌کنید؟
  • از نظر دسترسی، فروش یا مشترکین می‌خواهید به چه اعدادی برسید؟
  • اینفلوئنسر دقیقاً چه کاری باید انجام دهد؟ دستورالعمل‌های دقیق را بنویسید.
  • چقدر قصد دارید با اینفلوئنسر کار کنید؟
اینفلوئنسر مارکتینگ

 

انواع کمپین‌هایی که برای اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد می‌شوند

زمانی که در مورد استراتژی تصمیم گرفتید، وقت آن است که جزئیات کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنیم. تصمیم بگیرید که چگونه با یک اینفلوئنسر تعامل داشته باشید. اگر ایده تقریبی از یک کمپین دارید، می‌توانید فهرستی از اینفلوئنسرهای بالقوه را انتخاب کنید. مهم است که برنامه شما منعطف و متناسب با اینفلوئنسر موردنظر شما باشد. کمپین باید طبیعی و معتبر به نظر برسد. انواع کمپین ها :

کمپین حمایتی:

هنگام کار با اینفلوئنسرها، برندها برخی از محصولات یا خدمات را هدیه می‌دهند و برای تبلیغ آنها هزینه اضافی می‌پردازند. اگر بدون اینکه از قبل برای تبلیغات توافق کرده باشید، محصولات رایگان را برای یک اینفلوئنسر ارسال کرده‌اید، نمی‌توانید ادعای تبلیغ کنید. اکثر کسب‌وکارهای کوچک توانایی ارسال محصولات به همه را به امید تبلیغ شدن را ندارند، بنابراین بهتر است قراردادی را امضا کنید که به طور کامل جزئیات را مشخص کند.

مسابقات و قرعه‌کشی:

کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی معمولاً بر اساس مسابقات و قرعه‌کشی‌ها ایجاد می‌شوند. یک اینفلوئنسر می‌تواند چهره تبلیغ شما باشد. به‌عنوان‌مثال یک پست با چندین محصول منتشر کنید، شرایط مسابقه را مشخص کنید و از اینفلوئنسر بخواهید تا درباره مسابقات و قرعه کشی شما صحبت کند و مخاطبین خود را جذب کنید.

شراکت:

کمپین‌های فوق معمولاً با توافق قبلی در مورد هزینه، تخفیف یا محصولی ارائه می‌شوند که اینفلوئنسر در ازای مشارکت خود دریافت می‌کند. اما اگر نمی‌خواهید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید، اما می‌خواهید متناسب با نتایج کمپین هزینه بدهید، می‌توانید در مورد مشارکت توافق کنید.

این مشارکت شامل ارائه یک کد ارجاع تخفیف است که اینفلوئنسر با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد. برای هر خریدی که با استفاده از این کد انجام می‌شود، اینفلوئنسر مقدار یا درصد مشخصی را دریافت می‌کند. این روش خوبی برای گنجاندن اینفلوئنسر در کار است، زیرا هرچه افراد بیشتری از کد استفاده کنند، او درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.

چگونه یک اینفلوئنسر مناسب پیدا کنیم؟

هنگامی که در مورد مخاطبان و نوع کمپین خود تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که اینفلوئنسر مناسب برای برند خود را پیدا کنید. بسته به بودجه و مخاطبی که می‌خواهید هدف قرار دهید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

این مطلب پیشنهاد می شود :  پرداخت به ازای هر فروش (pps) و مزایای این روش

مخاطب خود را مشخص کنید

صرف‌نظر از اینکه کدام اینفلوئنسر را انتخاب می‌کنید، مهم‌ترین چیز این است که مخاطبان عمومی خود را مشخص کنید. اگر فالوورهای آنها با برند شما همپوشانی نداشته باشند، انتخاب یک شخصیت رسانه اجتماعی منطقی نیست. به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که با ارزش‌های برند شما همسو باشند. فقط در این صورت می‌توانید روی یک تعامل خوب حساب کنید.

تحقیق کنید

درباره برندهایی که قبلاً اینفلوئنسرها تبلیغ کرده‌اند تحقیق کنید. اگر محتوای تبلیغاتی زیادی به اشتراک می گذارند، احتمالاً بازخورد ضعیفی خواهند داشت. خریداران واقعاً به اینفلوئنسرهایی که با همه پیشنهادها تبلیغاتی موافق هستند اعتماد ندارند.

اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید تا همه کارها را برای شما انجام دهد. در این صورت نیازی نیست خودتان تحقیقی انجام دهید.

علایق اینفلوئنسر را بررسی کنید

عامل مهم دیگر درک علایق شخصی اینفلوئنسر است، حتی اگر مستقیماً به برند شما مرتبط نباشد. گاهی اوقات علایق یک اینفلوئنسر به هدف قراردادن مخاطبان وسیع‌تری کمک می‌کند و گاهی برای شما مناسب نیست، زیرا با ارزش‌های شرکت مطابقت ندارد یا از رقبا شما نیز حمایت می‌کند.

مطمئن شوید اینفلوئنسر انتخابی شما با رقیب شما همکاری نمی کند. اینفلوئنسرکه برندهای یکسان را تبلیغ می‌کند، ممکن است نتیجه خوبی به همراه نداشته باشد. در حالت ایده ال، شما باید اولین برندی باشید که با یک اینفلوئنسر خاص تبلیغ می‌کند. درنظرگرفتن این نکات نه‌تنها برای شما، بلکه برای اینفلوئنسر نیز سود خواهد داشت. همکاری باید به نفع هر دو طرف باشد.

چگونه با یک اینفلوئنسر ارتباط بگیریم؟

اکثر اینفلوئنسرها یک پیج یا ایمیل برای همکاری دارند که می‌توانید از طریق آنها برایشان درخواست بزنید. همچنین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و برخی  مدیران کمپین تبلیغاتی  کمک بگیرید.

نحوه توافق بر سر همکاری

در مورد برند، اهداف و ماهیت کمپینی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، با جزئیات بگویید. توضیح دهید که چرا او را انتخاب کردند، چه مزایایی از نظر جذب مخاطب و مشترکین جدید و همچنین محصولات رایگان و پرداخت خواهند داشت. فقط انتظار نتایج فوری را نداشته باشید.

چگونه باهم کار کنیم؟

اگر می‌خواهید یک اینفلوئنسر مناسب‌ترین محتوا را ایجاد کند، آماده باشید که با آنها همکاری کنید. یک اینفلوئنسر ممکن است دیدگاه خود را از کمپین داشته باشد و مهم است که به توافق برسیم، زیرا همکاری بر هر دو طرف تأثیر خواهد گذاشت. شما قطعاً برند خود را بهتر می‌شناسید و اینفلوئنسر نیز مخاطبان خود را می‌شناسد.

چگونه نتایج حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ را اندازه‌گیری کنیم؟

تنها راه برای سنجش موفقیت یک کمپین، پیگیری نتایج آن است. اکثر شبکه‌های اجتماعی معیارهای خاص خود را برای ردیابی نتایج دارند.

در مرحله برنامه‌ریزی استراتژی، شما اهداف خود را مشخص می‌کنید. با ردیابی داده‌ها، متوجه خواهید شد که چقدر به آنها نزدیک هستید و برای بهبود عملکرد، چه چیزی باید در این فرایند تغییر کند. اینفلوئنسر را در این فرایند قرار دهید. بگویید کمپین چگونه پیش می‌رود، چه نتایجی برای اینفلوئنسر به همراه دارد و چگونه می‌توان آن را بهبود بخشید. به‌طورکلی نحوه ردیابی نتایج به نوع کمپینی که اجرا کرده‌اید بستگی دارد.

اگر می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید

موارد زیر را بررسی کنید:

  • ترافیک سایت
  • تعداد بازدید از صفحه
  • تعداد منشن‌ها در شبکه‌های اجتماعی
  • زمانی که کاربران در سایت صرف می‌کنند
  • تعداد کاربران جدید

اگر هدف شما افزایش مخاطب است

موارد زیر را بررسی کنید:

  • تعداد فالوورها  در شبکه‌های اجتماعی
  • چه تعداد افراد فرم دریافت ایمیل را پرکرده‌اند
  • تعداد فروش

اگر بر ارتقای هویت برند متمرکز هستید

موارد زیر را بررسی کنید:

  • تعداد کاربرانی که پستی را درباره شما به اشتراک گذاشته‌اند
  • تعداد منشن‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر هدف شما افزایش فروش است:

  • سود
  • تعداد فروش
  • لینک‌هایی که مشتریان جدید قبل از خرید روی آنها کلیک کردند.

این داده‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا کمپین موفق بوده است یا خیر. علاوه بر این، می‌توان از آنها برای تشکیل کمپین‌های آینده استفاده کرد. لایک‌ها و نظرات در مورد یک پست در مورد نام تجاری شما ممکن است تصور یک کمپین موفق را ایجاد کنند، اما اگر به فروش مورد انتظار شما تبدیل نشوند، شکست خورده محسوب می شود.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران هم جواب می‌دهد؟

اینفلوئنسرهای ایرانی هم مانند سایر نقاط جهان، کسب‌وکار پر رونقی دارند. خیلی از این اینفلوئنسرها به روایت‌های داستانی و فیلم‌های کوتاه اینستاگرامی رو آوردند و از همین طریق توانستند شهرت قابل ملاحظه‌ای کسب نمایند. تیک تاکرها هم که نزدیک ۳ سال است که حسابی پر سر و صدا شده‌اند و هربار چالش‌های جدیدی بین خود راه می‌اندازند. خیلی از همین بازیگران اینستاگرامی را می‌بینیم که بعدتر در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز راه پیدا کردند و به واسطه شهرتی که داشتند، فیلم‌هایشان حسابی سر و صدا کرد؛ بنابراین پاسخ به این سوال که آیا اینفلوئنسرهای ایرانی برای تبلیغات گزینه‌های مناسبی هستند، مثبت است، اما بعد از سنجیدن تمام شرایط موجود.

اشتراک گذاری :

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • Do you mind if I quote a couple of your articles as long asI provide credit and sources back to your website?My blog site is in the very same niche as yours and my users would certainly benefit from some of the information you present here.Please let me know if this okay with you. Thanks!

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.