راهنمای جامع درباره تبلیغات محتوامحور در سال 2023

تبلیغات محتوامحور در سال 2023

فهرست مطلب (کلیک کنید )

در آینده نزدیک، کسب و کارها می‌توانند از طریق تبلیغات محتوامحور به ما بگویند چه کسی هستیم یا چه چیزی خریداری خواهیم کرد. شاید کمی ترسناک به نظر برسد اما قدرتمند و هدفمند شدن تبلیغات، مدتهاست که اتفاق افتاده است. تبلیغات محتوامحور یکی از بهترین نوع تبلیغات برای جایگزینی با تبلیغات نمایشی (مانند بنری) بدون هدف و مکملی مناسب برای تبلیغات متنی (مانند گوگل ادز) می‌باشد. شاید با مراجعه به وب‌سایت‌های خبری و یا سایت های پربازدید تولید محتوا، نمونه ای از این نوع تبلیغ را که با یک عکس و یک متن در قالب جمله ای کوتاه و تیتروار به گونه ای جذاب پکیج شده است را مشاهده کرده باشید.

پلتفرم تبلیغات محتوامحور

منظور از تبلیغات محتوامحور چیست؟

شما از تبلیغات محتوامحور هم در زمینه محصول می‌توانید استفاده کنید و هم در زمینه خدمات. در تبلیغات محتوامحور، محصولات یا خدماتی که قرار است تبلیغ شود، در صفحاتی به کاربر نمایش داده خواهند شد که محتوای آن، متناسب با محصول یا خدمات مورد نظر باشد. مثالی که در مقدمه همین مقاله برای شما توضیح دادیم، نمونه بارز بکارگیری تبیلغات محتوامحور است.

اگر به تعریفی که برای شما ارائه شد، دقت کرده باشید، موضوع تبلیغات محتوامحور با موضوع بازاریابی محتوا کاملا متفاوت بوده و به هیچ عنوان نباید یکسان در نظر گرفته شوند. تجربه ما نشان می‌دهد که برخی از افراد علاقمند به آموزش دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات همسان( تبلیغات نیتیو) را گاهی با تبلیغات محتوامحور یکسان در نظر گرفته‌اند که این هم بسیار اشتباه است.

مهم‌ترین اهداف تبیلغات محتوامحور کدام است؟

در این قسمت به صورت فهرست‌وار برخی از اهداف اصلی کمپین‌های تبلیغات محتوامحور را اشاره می‌کنیم:
  1. افزایش آگاهی از برند
  2. افزایش آگاهی در مورد محصولات
  3. افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه
  4. افزایش فروش
  5. جذب مشتریان مشتاق

اصلی‌ترین مزایای تبلیغات محتوامحور

در نظر داشته باشید که اجرای صحیح و موثر این شیوه تبلیغاتی، مزایای رقابتی فراوانی نسبت به رقبا برای شما ایجاد خواهد کرد. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین مزایای بازاریابی محتوامحور اشاره می‌کنیم:

بالا رفتن رضایت مشتری

همانطور که توضیح دادیم، این شیوه تبلیغات، مرتبط ترین تبیلغات را به مخاطبان هدف نشان خواهد داد. از آنجایی که از روی محتوای در حال مطالعه توسط مخاطب، عملیات نیازسنجی به خوبی اجرا می‌گردد، راهکارهای رفع نیاز مخاطب در اختیار او قرار خواهد گرفت. یعنی با این شیوه، پیام مناسب در زمان درست به مشتری بالقوه ارسال می‌گردد. از این طریق به کاربران کمک می‌کنیم تا مشکلاتشان را حل کرده و خواسته‌هایشان را در طی این فرآیند برآورده سازند.

این مطلب پیشنهاد می شود :  تکنیک های تولید محتوا در یوتیوب در سال 2023

تعامل بسیار خوب با کاربران با کیفیت

این شیوه تبلیغات، رفتار آنلاین کاربر و تصمیمات آنها در خرید را تحلیل می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود تا نرخ تعامل برند یا کاربران بالاتر رفته و در مسیری سازنده‌تر و قوی‌تر پیش برویم. وقتی این احساس به مخاطبان هدف منتقل شود که یک کسب و کار برای آنها ارزش بیشتری قائل شده است، تلاش خواهند کرد که در کانال‌های گوناگون به تعامل با برند ادامه دهند. وقتی که از تبلیغات محتوامحور به جای تبلیغات انبوه استفاده کنیم، مسلما کاربران با کیفیت‌تری که به دنبال نیاز مشخصی هستند را جذب خواهیم کرد.

فروش و درآمد بیشتر (سودآوری بالاتر)

به دلیل اینکه تبلیغات محتوامحور از مسائل مربوط به لیدها(سرنخها) و عوامل رفتاری کاربران پیروی می‌کند، افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. همین موضوع، افزایش فروش و بالارفتن درآمد را به همراه خواهد داشت که برای هر کسب و کاری، بسیار جذاب خواهد بود. ضمن اینکه ورود به این حوزه، با هر میزان بودجه‌ای امکانپذیر است.

مناسب برای استارتاپ‌ها

همانطور که اشاره کردیم، حضور در این حوزه با هر میزان بودجه‌ای میسر است؛ بنابراین یک فرصت ایده‌ال برای استارتاپ‌ها به شمار می‌رود. تجربه نشان می‌دهد که متاسفانه بخش بزرگی از سرمایه شرکت‌های استارتاپی در مسیر اشتباه تبلیغات غیرهدفمند به هدر می‌رود. تبلیغات محتوامحور دقیقا همان چیزی است که شرکت‌های نوپا قادر خواهند بود با اطمینان و تکیه به آن پیش رفته و به لیدهای باکیفیت دست یابند و در نتیجه فروش بیشتر را تجربه کنند.

افزایش نرخ کلیک

اغلب مخاطبان و مشتریان بالقوه، هنگام گشت و گذار در اینترنت، به‌دنبال پاسخ به سوالات یا راه‌حلی برای حل مشکل‌شان هستند. در چنین شرایطی، سیستم تبیلغات محتوامحور، در همان لحظه نیاز آنها را تشخیص داده و طبق آن، محصولات یا خدماتی را پیشنهاد می‌کند. مسلما احتمال کلیک کردن توسط مخاطب، بشدت بالاتر خواهد رفت؛ زیرا که پاسخ سوالش را پیش چشم خودش، حاضر می‌بیند. افزایش نرخ کلیک دقیقا به همین دلیل اتفاق می‌افتد. اگر این کلیک‌ها را سرنخ حساب کنیم، در مرحله بعدی، می‌توانیم آنها را به مشتری تبدیل کرده و فرایند افزایش درآمد رخ دهد.

این مطلب پیشنهاد می شود :  سئو سایت چند زبانه | 4 نکته کلیدی که باید بدانید

کمپین تبلیغات محتوامحور

مراحل اجرای کمپین تبلیغات محتوامحور

چنانچه شما هم تصمیم دارید که یک کمپین تبلیغات محتوامحور راه‌اندازی کنید بهتر است مراحل زیر را با دقت پیش بروید تا بهترین و بیشترین بازده را از هزینه‌ای که بابت کمپین تبلیغاتی خود انجام می‌دهید، داشته باشید:

  • انتخاب موضوع: در این مرحله باید بسیار با وسواس عمل کنید. چرا که اگر موضوع تبلیغات را به درستی تشخیص نداده باشید، تبیلغات شما به مخاطبین هدف نشان داده نخواهد شد و در نتیجه اصلا بازدهی مناسبی نصیب شما نمی‌شود.
  • انتخاب کلمه کلیدی: انتخاب کلمه کلیدی هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسته به زمینه‌ای که قرار است تبلیغات محتوامحور انجام دهید، کلمات کلیدی مهم را پیدا کنید تا از کلیک مخاطب تا حدود زیادی مطمئن شوید.
  • انتخاب پلتفرم مناسب: بعد از طی کردن دو مرحله بالا، نوبت به انتخاب پلتفرم اجرا کننده کمپین شما می‌رسد. در این مرحله هم باید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا از کیفیت و نتیجه کار مطمئن باشید.

چگونه بازدهی تبلیغات محتوامحور را بیشتر کنیم؟

با توجه به تمام مواردی که تا اینجا پیرامون تبلیغات محتوامحور گفته‌ایم، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که با رعایت چه نکاتی، راندمان چنین کمپین‌هایی افزایش پیدا خواهد کرد؟ در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که اگر آنها را مد نظر قرار دهید، احتمال موفقیت کمپین بازاریابی محتوامحور شما بیش از پیش خواهد شد:

  1. استفاده از تصاویر جذاب و خلاقانه: هر اندازه که خلاقیت در تولید محتوا متنی حائز اهمیت است، استفاده از عناصر بصری خلاقانه هم باعث برانگیخته شدن احساسات مثبت در مخاطب خواهد شد.  به جای استفاده از یک متن ساده، از تصاویر جذاب و چشم نواز در کنار متن‌های خلاقانه استفاده کنید تا بتوانید کامنت و درصد به اشتراک‌ گذاری محتوای خود را بشدت افزایش دهید.
  2. از CTAهای هوشمندانه استفاده کنید: شناسایی موقعیت فعلی کاربران در قیف فروش جنبه هوشمندانه‌ای است که باید در نظر گرفت. شما می‌توانید دعوت به اقدام را با توجه به موقعیت مکانی مخاطب، فعالیت‌های آنلاین، علایق و حوزه فعالیت خود تنظیم کنید. بدین معنا که بررسی کنید آیا کاربران در بالای قیف فروش هستند یا هنوز آنقدر متقاعد نشده‌اند که محصول شما را خریداری کنند. پس CTA‌های خود را هوشمندانه در محتوا قرار دهید.
  3. ارتباط موثر و مشتری محور: تعامل با مشتری‌ها، حرف اول را می‌زند. با ارسال با پیام‌های مناسب، مشتریان و نیازشان را اولویت قرار داده و به آنها اطمینان دهید که به مشکلات‌شان رسیدگی خواهید کرد. به جای اینکه فروش مستقیم محصولات یا خدمات خود را از ابتدا آغاز کنید، اول به سراغ ارتباط و تعامل موثر بروید.
این مطلب پیشنهاد می شود :  نحوه ایجاد آگاهی از برند با تبلیغات PPC

تبلیغات محتوامحور؛ گامی موثر در افزایش فروش !

تبلیغات محتوامحور؛ گامی موثر در افزایش فروش !

کارشناسان بازاریابی و استراتژیست‌های محتوا، افزایش محبوبیت تبیلغات محتوامحور را قطعی می‌دانند. از آنجایی که این شیوه تبلیغات کاملاً هدفمند، مبتنی بر داده و متمرکز بر مشتری هدف است، سبب می‌شود که بازدهی بالایی از کمپین‌های تبلیغاتی نصیب صاحبان کسب و کار شود. در واقع این شکل از تبیلغات نشان‌گر این است که چقدر برای تعامل با مشتریان خود اهمیت قائل هستید.

تبلیغات محتوامحور به‌جای اینکه روی رفتار کاربر در گذشته متمرکز شود، بر رفتار حال حاضر مخاطب نظارت داشته و در لحظه، محصول یا خدمتی که با نیاز او مرتبط است، پیشنهاد خواهد کرد؛ بنابراین در این حالت، نرخ کلیک و در ادامه نرخ تبدیل بالاتری بدست خواهد آمد. این نوع تبلیغات می‌تواند راهگشای خوبی برای سایت‌های فروشگاهی کوچک و بزرگ باشد.

اشتراک گذاری :

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.